تاریخ انتشار: جمعه 1402/05/20 - 13:12
کد خبر: 478670

آموزش عالی در هفته ای که گذشت؛

اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد پزشکی در نیمه اول شهریور / امروز آخرین فرصت ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی ۱۴۰۲

اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد پزشکی در نیمه اول شهریور / امروز آخرین فرصت ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی ۱۴۰۲

به بررسی اخباری چون امروز آخرین فرصت ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی ۱۴۰۲ و امروز آخرین فرصت ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی۱۴۰۲ و انتشار کلید نهایی آزمون‌های دستیاری و ارتقاء دستیاران دندانپزشکی و دیگر موارد مشابه که به مرور آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به بررسی اخباری چون امروز آخرین فرصت ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی ۱۴۰۲ و امروز آخرین فرصت ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی۱۴۰۲  و انتشار کلید نهایی آزمون‌های دستیاری و ارتقاء دستیاران دندانپزشکی و  دیگر موارد مشابه که به مرور آنها خواهیم پرداخت.

انتشار کلید نهایی آزمون‌های دستیاری و ارتقاء دستیاران دندانپزشکی

سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی و آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی همزمان ۲۹ تیرماه برگزار شدند.

در سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی یک هزار و ۴۸۰ داوطلب در ۱۷ حوزه دانشگاه علوم پزشکی در آزمون ارتقا دستیاران تخصصی دندانپزشکی تعداد ۷۸۲ دستیار تخصصی دندانپزشکی شرکت کردند.سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی و آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی همزمان ۲۹ تیرماه برگزار شدند.

در سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی یک هزار و ۴۸۰ داوطلب در ۱۷ حوزه دانشگاه علوم پزشکی در آزمون ارتقا دستیاران تخصصی دندانپزشکی تعداد ۷۸۲ دستیار تخصصی دندانپزشکی شرکت کردند. (جزئیات بیشتر)

امروز آخرین فرصت ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی ۱۴۰۲

 آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) یا دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Oriented-Technology/Research by Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی ۴ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

این دوره از آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) یا دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی برای اولین بار از پذیرش رشته‌های تخصصی داروسازی جدا شده است.(جزئیات بیشتر)

اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد پزشکی در نیمه اول شهریور

  آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ در روز‌های ۴ و ۵ خردادماه ۱۴۰۲ با رقابت حدود ۶۹ هزار داوطلب برگزار شد.

نتایج اولیه این آزمون ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲ به صورت کارنامه اعلام شد و داوطلبان مجاز در دو بازه زمانی ۲۵ تا ۲۷ تیر و پس از آن تا ۲۸ فرصت داشتند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در نیمه اول شهریورماه در رابطه با زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ اطلاعات لازم ارائه خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

شیوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان

در پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بومی پذیری اعمال میشود. کدرشته محل‌های مخصوص داوطلبان بومی هر استان در جداول مجزا از هم مشخص شد‌ه اند. گزینش نهایی توسط سازمان سنجش آموزش کشور، در هر یک از کدرشته محل‌ها با توجه به دامنه پذیرش که در ستون (پردیس/مخصوص یا اولویت پذیرش داوطلبان بومی/محل خدمت) درج شده، و مطابق ضوابط ذیل صورت میپذیرد.

داوطلبان متقاضی رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش دقت نمایند چنانچه در یک کدرشته محل دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مخصوص داوطلبان بومی استانی درج شده باشد، همه داوطلبان بومی آن استان میتوانند در صورت تمایل با رعایت سایر شرایط و ضوابط مربوط، آن را انتخاب نمایند. در قسمت جست و جو ی تلگرام خود عبارت کنکور فرهنگیان کشور را تایپ کنید. بر اساس مصوبه دوازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو تمامی داوطلبان بومی هر استان مجاز به انتخاب کدرشته محل‌های مربوط به استان خود میباشند اما در کدرشته محل‌هایی که اولویت برای شهر یا بخش خاصی درنظر گرفته شده است (این موضوع در مقابل کدرشته محل نوشته شده است) ابتدا داوطلبان بومی آن شهرها یا بخش‌هایی که دارای اولویت هستند پذیرش می‌شوند.(جزئیات بیشتر)

انتشار کلید آزمون‌های دستیاری دندانپزشکی/ اعلام نتایج نهایی در شهریورماه

مرکز سنجش آموزش پزشکی، کلید نهایی سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی و آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی را منتشر کرد.

کلید نهایی آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است. این دو آزمون در روز پنج‌شنبه ۲۹ تیر ماه در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی منتخب برگزار شد. ﺑﺮ اﺳﺎس اﻋﻼم دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﺷﻮرای آﻣﻮزش دندانپزشکی و تخصصی، اصلاحات زیر در کلید اولیه آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی انجام شده و پاسخنامه داوطلبان بر اساس آن تصحیح خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

سال تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی از اول مهر ۱۴۰۲ آغاز می شود

 در این نامه که به امضای دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت و دکتر عباس شیراوژن معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت رسیده است، آمده است: «بدین وسیله شروع سال تحصیلی دانشگاه ها، دانشکده ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ اول مهرماه ۱۴۰۲ اعلام می شود.»

در ادامه این نامه آمده است: تقویم تحصیلی متعاقبا اعلام می شود.(جزئیات بیشتر)

 نحوه محاسبه سوابق تحصیلی در گروه‌های آزمایشی کنکور چگونه است؟

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد با تأثیر قطعی تعیین شده است.

با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد با تأثیر قطعی است که بر اساس ۱۱ درس دیپلم در پایه دوازدهم در نظام ۶-۳-۳- محاسبه می شود و سهمیه‌ها در این آزمون تغییر نخواهد کرد.(جزئیات بیشتر)

 اعلام زمان مصاحبه رشته‌های کارشناسی‌ارشد علوم‌پزشکی دانشگاه شاهد

مرکز سنجش آموزش پزشکی با انتشار اطلاعیه‌ای زمان مصاحبه برای پذیرش در رشته‌های کارشناسی‌ارشد دانشگاه شاهد را اعلام کرد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مصاحبه رشته‌های مورد پذیرش دانشگاه شاهد در روز شنبه ۲۱ مرداد ماه برگزار می‌شود. براساس ضوابط دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون کارشناسی‌ارشد رشته‌های علوم‌پزشکی، صلاحیت عمومی متقاضیان از طریق مصاحبه مورد بررسی قرار می‌گیرد. داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در رشته‌های مورد پذیرش دانشگاه شاهد که در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته‌های این دانشگاه اقدام کرده‌اند، برای مصاحبه دعوت می‌شوند.

اسامی اعلام شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی به دانشگاه شاهد، چند برابر ظرفیت است و صرفًا بر اساس اولویت نمره و انتخاب محل داوطلب است و هیچگونه حقی را اعم از قبولی یا مجاز بودن برای داوطلب داوطلب ایجاد نمی‌کند.(جزئیات بیشتر)

 راه اندازی دو دانشکده جدید در دانشگاه آزاد

، نخستین نشست تخصصی دانشکده‌های تعلیم و تربیت، به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور محمدعلی نادی خوراسگانی معاون علوم تربیتی و مهارتی و جمعی از رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های منتخب برگزار شد.

طهرانچی در این نشست با اشاره به موضوع «مدرسه‌ دانشگاه» و فعالیت مدارس سما در بدنه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: زمانی که سند تحول و تعالی دانشگاه را ترسیم می‌کردیم، به مدرسه‌ دانشگاه رسیدیم و با پرسش مواجه شدیم که چرا دانشگاه، مدرسه دارد؟ این موضوع ذیل بسته ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی مورد توجه قرار گرفت.(جزئیات بیشتر)

دانشکده‌های دندان‌پزشکی اعتباربخشی می‌شوند

دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی از اعتباربخشی «برنامه‌»ای دانشکده‌های دندان‌پزشکی در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

دکتر رضا یزدانی ضمن اعلام این خبر، درباره جزئیات اعتباربخشی دانشکده‌های دندان‌پزشکی گفت: برای این منظور، در ارتباط با سنجه‌ها و چک‌لیست اعتباربخشی اقداماتی انجام شده، و این اقدامات همچنان ادامه دارد. بر این اساس، ارزیابی بیرونی و اعتباربخشی دانشکده‌های دندان‌پزشکی در دست پیگیری است و ارزیابان بیرونی از نیمه دوم سال برای انجام اعتباربخشی به دانشکده‌های دندان‌پزشکی مراجعه می‌کنند.(جزئیات بیشتر)

تاثیر مثبت معدل در آزمون علوم‌پایه پزشکی

 دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی «تاثیر مثبت معدل در آزمون علوم‌پایه رشته‌پزشکی» را مصوب کرد.

بر این اساس، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور با توجه به تاثیر مثبت میانگین نمرات دورس دوره علوم‌پایه دانشجویان دوره ی عمومی پزشکی در نتیجه آزمون جامع علوم‌پایه پزشکی برای دانشجویان ورودی قبل و بعد از ۱۴۰۱ شرکت‌کننده در آزمون جامع علوم‌پایه پزشکی شهریور ماه ۱۴۰۲، حداکثر تا پایان مرداد ماه فرصت دارند نمرات دورس علوم‌پایه دانشجویان رشته پزشکی عمومی را به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی و مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور ارسال کنند.(جزئیات بیشتر)

 نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ تا جمعه اعلام می‌شود

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه تا جمعه نتایج اولیه کنکور اعلام می‌شود، گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۲ تا جمعه اعلام می‌شود، این نتایج شامل نمره آزمون اختصاصی تیر، نمره آزمون اختصاصی دی و نمره کل سوابق تحصیلی است.

وی زمان اعلام اسامی رتبه‌ها و نمره کل آزمون را هفته آینده اعلام کرد.(جزئیات بیشتر)

 شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور اعلام شد

 به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، در راستای شناسایی و حمایت از استعدادهای درخشان و هدایت آنان به سمت اولویت‌های راهبردی کشور در حوزه‌های مختلف علوم و به استناد آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری تخصصی(Ph.D ) بر اساس شیوه استاد محور مبتنی بر رفع نیازهای کشور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، قصد دارد از بین دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد، بدون شرکت در آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری تخصصی و در صورت احراز شرایط ذیل در نیم سال اول سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲ اقدام به جذب دانشجو کند.

واجدین شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه پیام نور می‌توانند تا ۲۳ مرداد ماه جاری با مراجعه به سامانه ثبت‌نام به نشانی ir.ac.pnu.reg://https نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. دانشجو ملزم به مطالعه دقیق دفترچه ثبت‌نام، پیش از ورود به مرحله پرداخت است.(جزئیات بیشتر)

تایید شد ؛ حکم انفصال یک‌ساله پورعباس از رئیس سازمان سنجش

 با ادامه یافتن حواشی شکایت تعدادی از داوطلبان شبهه دار کنکور، حکم انفصال از خدمت برای دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با رأی دیوان عدالت اداری صادر شد.

یک مقام مسئول در سازمان سنجش آموزش کشور با تأیید این موضوع یادآور شد: این حکم به دلیل عدم اجازه ادامه تحصیل داوطلبان شبهه دار کنکورهای پیش از سال ۱۴۰۱ و قبل از آن بر اساس احکام هیأت‌های بدوی و تجدید نظر رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری بازمی گردد.

این مقام مسئول تاکید کرد: سازمان سنجش مصر است که استفساریه شورای نگهبان بر قانون رسیدگی به تخلفات آزمون‌ها اجرا شود تا بر اساس آن افراد متقلبی که برای آنها حکم نهایی اخراج صادر شده نتوانند به دانشگاه بازگردند اما این افراد اصرار دارند که به دلیل استفساریه قانون آنها دانشجو محسوب شده و داوطلب نیستند و حکم قانون برای آنها صادق نیست.(جزئیات بیشتر)

شکایت یک دانشجو باعث انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش شد

 معاون دیوان عدالت اداری با حضور در استودیو خبر ۲۱ از شبکه یک سیما و شبکه خبر درباره حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر انفصال از خدمت رییس سازمان سنجش توضیحاتی را ارائه داد.

محدث، معاون دیوان عدالت اداری درباره این موضوع گفت: شاکی پرونده رییس سازمان سنجش، تا نیمه سال ۱۴۰۲ در حال تحصیل بوده است و وی در سال ۱۴۰۰ در ازمون پذیرفته شده است و در رشته انتخابی شروع به تحصیل بوده سه ترم متوالی پاس کرده است و در حال حاضر به عنوان شبهه در ازمون معلق شده است که وی در دیوان اقدام به شکایت کرده است.

معاون دیوان عدالت اداری افزود: دادخواست وی پذیرفته شد و به شعبه بدوی ارجاع شد و مورد رسیدگی قرار گرفت و برای قطعیت حکم به دادگاه تجدید نظر ارجاع شد و دادگاه تجدید نظر وقتی دید شرایط و مدارک در پرونده کافی نیست با تشخیص قاضی دستور موقت صادر کرده است.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رستمی: ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
۵ تکنیک [تست شده] برای تمیز کردن کیف چرم طبیعی و مصنوعی
سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟
معلم‌های سلبریتی که نمی‌شناسید! +فیلم
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز/ ۴ نفر مصدوم شدند
واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top